Pod jednu od najvećih misterija današnjice svakako spada i Torinsko platno. Godine 1532. kapelicu Chambery u Francuskoj je zahvatio požar. Svećenici su tada spasili jedan srebrni kovčeg i odnijeli ga u katedralu u Torinu, gdje je po prvi put viđen njegov sadržaj. U kovčegu je bilo platno oštećeno požarom. No, kome je pripadalo, i tko je bio umotan u to platno i u njemu sahranjen?
U Bibliji piše da je Josip iz Arimateje tražio od Pilata Isusovo tijelo, skinuo ga s križa i obavio platnom. Kad je Isusov grob nakon 3 dana otvoren, Isus je nestao, ostalo je samo platno.
Što se dogodilo s platnom? Da li je sačuvano do danas?
Mnogi su vjerovali da posjeduju Torinsko platno
Već u srednjem vijeku mnogi kraljevi su vjerovali da su upravo oni u posjedu tog platna. Gotovo svaki samostan je posjedovao “jedan primjerak”.
U današnje doba tisuće ljudi hodočaste u Italiju da bi vidjeli Torinsko platno.
Torinsko platno nikada nije pripadalo katoličkoj crkvi. Od godine 1453. bilo je u posjedu kuće Savoy. Nekadašnji kralj Italije Umberto I dao je 1898. platno slikati. Kad je slika bila izrađena iznenadilo ga je ono što je na slici otkrio. Na negativu se prepoznavalo lice sa gotovo svim detaljima. Od tada se za Torinsko platno zainteresirala i crkva.
Švicarski znanstvenik i kriminolog Max Frei Sulzer bio je jedan od prvih kojem je bilo dozvoljeno da platno znanstveno prouči. Sa specijalnom ljepljivom trakom uzeo je probe sa platna i otkrio tragove peluda koji, po njegovom mišljenju, potječu iz okolice Jeruzalema.
Detaljno istraživanje platna
Daljnje prilično detaljno istraživanje platna bilo je 1978. godine pri čemu su pronađeni i tragovi krvi. Da bi se pronašlo da li je to doista Isusova krv rađena su daljnja ispitivanja.
Godine 1988. rađeni su specijalni pokusi da bi se ustanovila starost platna. Rezultat je bio razočaravajući – platno je po tim istraživanjima potjecalo iz 13. ili 14 stoljeća. No, nekoliko godina kasnije, kemičar svjetskog glasa Raymond Rogers bio je sumnjičav prema prvim pokusima i krenuo je u novo istraživanje novijim tehnikama. Došao je do rezultata da je platno staro između 1300-3000 godina. Time postoji nekoliko različitih znanstvenih tumačenja o starosti platna. No, postoje još neki tragovi koji ukazuju odakle bi ta misteriozna relikvija mogla potjecati.
Torinsko platno je još uvijek zagonetka
Prema geometrijskim točkama na licu, otisak na platnu nije mogao nastati pri dodiru sa tijelom, jer kad se pokuša na platnu napraviti tako vjeran otisak dobija se potpuno iskrivljena slika. Slika na Torinskom platnu je, nasuprot tome, u svojim proporcijama potpuno normalna.
Dr. Nicholas Allen pokušao je nizom testova pronaći kako je prije 1453. (kad je platno prvi put “osvanulo”) bilo moguće proizvesti takav otisak.
U tamnoj komori kroz koju je prodirao samo tračak svjetlosti natopio je razna platna u otopine srebrenog nitrata. kroz višednevno osvjetljenje dobio je otisak sličan onome na Torinskom platnu.
No, unatoč brojnim ispitivanjima Torinsko platno je još uvijek zagonetka. No, mnogo upućuje na to da je platno rađeno rukom Leonarda da Vincija. Jedino je on, koji je ušao u povijest kao univerzalni genije imao dovoljno znanja za takvu “akciju”. Naime, Leonardo je bio u službi kuće Savoy – tadašnjih vlasnika platna i često je zbijao šale sa kojekakvim relikvijama. Eksperti čak misle da je na Torinskom platnu njegov otisak lica jer, kako kažu, postoji određena sličnost između umjetnika i otiska sa platna.
IZVOR: najveci-misteriji.blogspot.com